Hur företaget syns är otroligt viktigt. Detta allt från pennorna på kontoret till ens produkter som visas i en spelfilm. Det gäller att tänka på allt för att ha långsiktighet med företaget.
Oavsett om man väljer att handla kontorsmaterial med ens logga på http://www.axonprofil.se/muggar/pappersmuggar eller om man är med i olika större amatörslopp handlar det om att man vill lyfta sitt företag och synas på bästa sätt. För vi lever i en digital värld, men det är viktigt att synas analogt. Något som även blivit allt mer av vikt är produktplacering. Detta då allt fler blir trötta på den reklam man matas av, samt att man vill nå ut med sitt budskap i en så bra miljö som möjligt till en passande målgrupp.
Produktplaceringen är här för att stanna
Ja, oavsett vad man tycker om denna typ av marknadsföring så är det här för att stanna. TV-serien Solsidan som blivit otroligt populärt har varit den första svenska serien som verkligen jobbat hårt med just produktplacering, och ibland kan det bara vara kul att sitta och lista ut vad som uppenbart är en placering. En vetenskap i det dolda skriver Aftonbladet om det arbete som pågår bakom kulisserna när det kommer till att välja de produkter man vill lyfta fram. För det ska smälta in så bra som möjligt, och när det kommer till just grill- och bilprodukter är karaktären Freddan lovande. Och just Solsidan har banat vägen för många andra program som nu vågar sig på att få pengar för att lyfta olika märken och produkter. Resumé skriver att även då tekniken möjliggör att vi enklare kan ta till oss reklam på ett annats sätt så blir vi för varje år mer reklamtrötta. Så kanske är det vinnande konceptet att ha bra produkter och lyfta upp sig som företag med ärlighet och ge ett bra intryck.